Dana Barcan

Editor

luni, 18 decembrie 2023

ambalaje mai mici in 2023 si crestere de preturi in 2024

Jumătate dintre consumatori au observat, în acest an, că dimensiunile produselor au intrat la apă, dar prețul a rămas același. Micșorarea dimensiunilor se observă cel mai mult în Europa, Marea Britanie fiind pe primul loc la această practică (64%), urmată îndeaproape de Franța (63%) și Germania (62%). România se situează în jumătatea inferioară a clasamentului: 40% dintre români au remarcat acest fenomen.


FOTO: Monden.ro

Comparativ cu media globală, românii menționează categoriile de produse care și-au micșorat ambalajul, începând de la pâine (56%), brânză (50%), gustări sărate (47%) și iaurt (45%). E considerat inacceptabil faptul că producătorii reduc dimensiunea produselor comercializate menținând prețurile la același nivel, justificând creșterea costurilor. Francezii sunt cei mai supărați pe această practică, iar America de Nord este și ea în dezacord.


Românii sunt totuși mai toleranți; doar 38% consideră inacceptabilă această practică. Pe lângă asta, 27% dintre români (față de 22%, media globală) au observat modificarea ingredientelor produselor cumpărate, dar cu prețul neschimbat al produselor. Un cetățean din 3 la nivel global (32%) crede că lucrurile vor reveni la normal în 2024, comparativ cu 24% dintre români. În tot acest timp, 28% dintre români cred că inflația nu va reveni niciodată la normal.


În primul semestru din 2024, românii se așteaptă la o creștere a prețurilor la cumpărăturilor alimentare, a costurilor cu utilitățile/ energie, a costurilor cu combustibilul și a altor cumpărături pentru gospodărie. Banca Centrală Europeană a stabilit la 2% targetul de inflație pentru zona Euro.


Totuși, ținta de 2% nu mai este aplicabilă într-o epocă a schimbărlor pe piața muncii și în condițiile unor rezerve limitate de energie, alimente și locuințe. Ar fi mai realist să luăm în calcul o țintă mai flexibilă, de 2,5%-3,0%. Scăderea inflației la o singură cifră în România este o veste bună doar în aparență.

Comparativ cu media globală, românii menționează categoriile de produse care și-au micșorat ambalajul, începând de la pâine (56%), brânză (50%), gustări sărate (47%) și iaurt (45%). E considerat inacceptabil faptul că producătorii reduc dimensiunea produselor comercializate menținând prețurile la același nivel, justificând creșterea costurilor. Francezii sunt cei mai supărați pe această practică, iar America de Nord este și ea în dezacord.


Românii sunt totuși mai toleranți; doar 38% consideră inacceptabilă această practică. Pe lângă asta, 27% dintre români (față de 22%, media globală) au observat modificarea ingredientelor produselor cumpărate, dar cu prețul neschimbat al produselor. Un cetățean din 3 la nivel global (32%) crede că lucrurile vor reveni la normal în 2024, comparativ cu 24% dintre români. În tot acest timp, 28% dintre români cred că inflația nu va reveni niciodată la normal.


În primul semestru din 2024, românii se așteaptă la o creștere a prețurilor la cumpărăturilor alimentare, a costurilor cu utilitățile/ energie, a costurilor cu combustibilul și a altor cumpărături pentru gospodărie. Banca Centrală Europeană a stabilit la 2% targetul de inflație pentru zona Euro.


Totuși, ținta de 2% nu mai este aplicabilă într-o epocă a schimbărlor pe piața muncii și în condițiile unor rezerve limitate de energie, alimente și locuințe. Ar fi mai realist să luăm în calcul o țintă mai flexibilă, de 2,5%-3,0%. Scăderea inflației la o singură cifră în România este o veste bună doar în aparență.

Comparativ cu media globală, românii menționează categoriile de produse care și-au micșorat ambalajul, începând de la pâine (56%), brânză (50%), gustări sărate (47%) și iaurt (45%). E considerat inacceptabil faptul că producătorii reduc dimensiunea produselor comercializate menținând prețurile la același nivel, justificând creșterea costurilor. Francezii sunt cei mai supărați pe această practică, iar America de Nord este și ea în dezacord.


Românii sunt totuși mai toleranți; doar 38% consideră inacceptabilă această practică. Pe lângă asta, 27% dintre români (față de 22%, media globală) au observat modificarea ingredientelor produselor cumpărate, dar cu prețul neschimbat al produselor. Un cetățean din 3 la nivel global (32%) crede că lucrurile vor reveni la normal în 2024, comparativ cu 24% dintre români. În tot acest timp, 28% dintre români cred că inflația nu va reveni niciodată la normal.


În primul semestru din 2024, românii se așteaptă la o creștere a prețurilor la cumpărăturilor alimentare, a costurilor cu utilitățile/ energie, a costurilor cu combustibilul și a altor cumpărături pentru gospodărie. Banca Centrală Europeană a stabilit la 2% targetul de inflație pentru zona Euro.


Totuși, ținta de 2% nu mai este aplicabilă într-o epocă a schimbărlor pe piața muncii și în condițiile unor rezerve limitate de energie, alimente și locuințe. Ar fi mai realist să luăm în calcul o țintă mai flexibilă, de 2,5%-3,0%. Scăderea inflației la o singură cifră în România este o veste bună doar în aparență.

Share this post

prețuri

ambalaje

produse

inflație

Descopera JOB TV

JOB TV este mai mult decat iti poti imagina. JOB TV este televiziunea ce iti ofera servicii si materiale premium pentru cariera ta!

JOB TV este mai mult decat iti poti imagina. JOB TV este televiziunea ce iti ofera servicii si materiale premium pentru cariera ta!

Descarcă aplicația

GIVE ME JOB

Aplicatia GIVE ME JOB te ajuta sa gasesti instantaneu joburi in zona ta. Uita de procesul obositor de angajare, noi ne ocupam de toata birocratia. Datoria ta este sa fii platit pentru serviciile prestate.

Mii de joburi in zona ta

Mii de joburi in zona ta

Mii de joburi in zona ta

Te angajezi in doar cateva minute

Te angajezi in doar cateva minute

Te angajezi in doar cateva minute

Plata instant

Plata instant

Plata instant

Poza aplicatia GIVE ME JOB
Poza aplicatia GIVE ME JOB
Poza aplicatia GIVE ME JOB
Tombola Romanilor
Tombola Romanilor

Înscrie-te acum LA Tombola RomÂnilor și câștigă!

Nu ratați această oportunitate fantastică de a vă îndeplini toate visele! Aboneaza-te acum și poți fi unul dintre norocoșii câștigători astăzi!

Cumpără bilet acum

Cine suntem?

De ce facem asta?

Cine suntem?

De ce facem asta?

Afla toate motivele ce ne-au determinat sa cream JOB TV. Citeste povestea unor antreprenori de success.

DescoperĂ

Citeste mai mult

Echipa JOB TV
Echipa JOB TV
Echipa JOB TV

Aboneaza-te la newsletter-ul nostru și fii la curent cu ultimele noutăți.

Aboneaza-te la newsletter-ul nostru și fii la curent cu ultimele noutăți.

Noi nu iti vom umple casuta postala cu informații inutile! Aboneaza-te acum la newsletter-ul nostru si vezi in ce directie merge piata fortei de munca din Romania si UE.