Dana Barcan

Editor

miercuri, 9 aprilie 2025

dacia scoate noua surpriza electrica

Viitoarea mașină electrică de la Dacia „nu se va numi Spring. Va fi o surpriză. Venim cu un nou plan strategic privind modernizarea și electrificarea mărcii”, afirmă șeful Dacia. În ultimii ani, Dacia a lansat mai multe modele, începând cu noua generație Sandero și Logan, apoi noul Jogger, cu primul motor hibrid, a treia generație Duster și Bigster, cu intrarea în premiră în clasa C-SUV.

FOTO: pressone.ro

Planurile Dacia nu se opresc aici, în viziunea lui Denis le Vot, CEO al mărcii. În toamna lui 2025 grupul Renault, inclusiv Dacia, își va prezenta noul plan strategic, cu noutăți privind viitoarele modele. Denis le Vot este unul dintre autorii transformării mărcii de la Mioveni, prin lansarea de modele mai bine echipate, mai sofisticate, care reușesc să câștige tot mai mult teren în segmentele în care concurează.


Dacia a reușit să mențină prețul mult mai mic decât concurenții săi, cu toate că a introdus o serie de dotări în premieră pentru marcă, precum scaunele electrice, trapa panoramică sau cruise control inteligent. „Bigster este unul dintre puținele modele cu o platformă care își are originea în segmentul B, care este foarte competitiv la prețuri. Reutilizam o mulțime de active de la Duster. Bigster este construit în aceeași fabrică ca și Duster, dar este o propunere complet diferită. Are 4,6 metri lungime, are mult spațiu pentru genunchi și un portbagaj de 600 de litri.


Șeful Dacia susține că, fără aceste echipamente, clienții n-ar fi atrași de Bigster. Estimările lui le Vot privind vânzările Bigster arată că va fi preferat motorul hibrid și va fi o cerere mai mică pentru tracțiunea 4WD, comparativ cu Duster, care are câte o treime din vânzări pentru fiecare tip de motor GPL, full-hybrid și mild-hibrid. Denis le Vot este foarte mulțumit și de intrarea noului Duster pe piață, chiar dacă este mai scump față de generația anterioară.


„Nu este o surpriză pentru că este același concept, aceleași dimensiuni, dar este Duster 2.0 în privința calității percepute. Avem zeci de mii pe șosele, este foarte vizibil”. Șeful Dacia nu este îngrijorat nici de emisiile de CO2, deși marca românească are motoare ceva mai poluante decât Renault: „Bigster este CO2 friendly, este cu 150 kg mai ușor decât concurența”, spune le Vot, dar confirmă că lansarea viitorului model electric, în 2026, va ajuta atingerea țintelor de emisii.


„Continuăm modernizarea și electrificarea gamei noastre. Vom spune mai mult în a doua jumătate a anului, când vom prezenta noul plan strategic la nivel de grup care va spune mai multe despre ceea ce vom face în următorii ani”, spune Denis le Vot. Managerul mărcii Dacia e confirmat procesul prin care este dezvolat viitorul model complet electric, de mici dimensiuni, în cadrul programului Leap 100, creat de Renault: „Putem dezvolta o mașină în 100 de săptămâni de la „înghețarea conceptului” până la începerea producției.


Reducem varietatea versiunilor pe care le oferim la lansarea mașinii”, spune le Vot, care dă de înțeles că numele noului model nu va fi Spring., ci „va fi o surpriză!”. În uzina din Bursa, nu vor fi produse doar mașini cu sigla Renault, ci și Dacia. Referitor la concurența potențială cu China și cu mașinile cu prețuri mici de acolo, Denis le Vot spune că există multe schimbări de legislație și vamale, pentru a putea defini clar „competitorii”. Șeful Dacia susține că ar trebui introduse un nivel de emisii CO2 pe ciclul de viață al mașinilor, dar și taxe vamale pe mașinile asamblate din kituri.


„Nu există niciun motiv să ne temem, în mod exagerat. Nici țintele de profitabilitate ale Dacia nu sunt în pericol, odată cu lansarea de mașini mai scumpe și, deci, mai costisitoare.” Grupul Renault a fixat o marjă operațională de 15% pentru Dacia, până în 2030. „Dacia nu exista fără Renault”, iar noua platformă CMF-B permite achiziția în comun de piese, la prețuri mai mici. „Probabil că preferăm să renunțăm la volume decât să ne bazăm pe reduceri”.



Planurile Dacia nu se opresc aici, în viziunea lui Denis le Vot, CEO al mărcii. În toamna lui 2025 grupul Renault, inclusiv Dacia, își va prezenta noul plan strategic, cu noutăți privind viitoarele modele. Denis le Vot este unul dintre autorii transformării mărcii de la Mioveni, prin lansarea de modele mai bine echipate, mai sofisticate, care reușesc să câștige tot mai mult teren în segmentele în care concurează.


Dacia a reușit să mențină prețul mult mai mic decât concurenții săi, cu toate că a introdus o serie de dotări în premieră pentru marcă, precum scaunele electrice, trapa panoramică sau cruise control inteligent. „Bigster este unul dintre puținele modele cu o platformă care își are originea în segmentul B, care este foarte competitiv la prețuri. Reutilizam o mulțime de active de la Duster. Bigster este construit în aceeași fabrică ca și Duster, dar este o propunere complet diferită. Are 4,6 metri lungime, are mult spațiu pentru genunchi și un portbagaj de 600 de litri.


Șeful Dacia susține că, fără aceste echipamente, clienții n-ar fi atrași de Bigster. Estimările lui le Vot privind vânzările Bigster arată că va fi preferat motorul hibrid și va fi o cerere mai mică pentru tracțiunea 4WD, comparativ cu Duster, care are câte o treime din vânzări pentru fiecare tip de motor GPL, full-hybrid și mild-hibrid. Denis le Vot este foarte mulțumit și de intrarea noului Duster pe piață, chiar dacă este mai scump față de generația anterioară.


„Nu este o surpriză pentru că este același concept, aceleași dimensiuni, dar este Duster 2.0 în privința calității percepute. Avem zeci de mii pe șosele, este foarte vizibil”. Șeful Dacia nu este îngrijorat nici de emisiile de CO2, deși marca românească are motoare ceva mai poluante decât Renault: „Bigster este CO2 friendly, este cu 150 kg mai ușor decât concurența”, spune le Vot, dar confirmă că lansarea viitorului model electric, în 2026, va ajuta atingerea țintelor de emisii.


„Continuăm modernizarea și electrificarea gamei noastre. Vom spune mai mult în a doua jumătate a anului, când vom prezenta noul plan strategic la nivel de grup care va spune mai multe despre ceea ce vom face în următorii ani”, spune Denis le Vot. Managerul mărcii Dacia e confirmat procesul prin care este dezvolat viitorul model complet electric, de mici dimensiuni, în cadrul programului Leap 100, creat de Renault: „Putem dezvolta o mașină în 100 de săptămâni de la „înghețarea conceptului” până la începerea producției.


Reducem varietatea versiunilor pe care le oferim la lansarea mașinii”, spune le Vot, care dă de înțeles că numele noului model nu va fi Spring., ci „va fi o surpriză!”. În uzina din Bursa, nu vor fi produse doar mașini cu sigla Renault, ci și Dacia. Referitor la concurența potențială cu China și cu mașinile cu prețuri mici de acolo, Denis le Vot spune că există multe schimbări de legislație și vamale, pentru a putea defini clar „competitorii”. Șeful Dacia susține că ar trebui introduse un nivel de emisii CO2 pe ciclul de viață al mașinilor, dar și taxe vamale pe mașinile asamblate din kituri.


„Nu există niciun motiv să ne temem, în mod exagerat. Nici țintele de profitabilitate ale Dacia nu sunt în pericol, odată cu lansarea de mașini mai scumpe și, deci, mai costisitoare.” Grupul Renault a fixat o marjă operațională de 15% pentru Dacia, până în 2030. „Dacia nu exista fără Renault”, iar noua platformă CMF-B permite achiziția în comun de piese, la prețuri mai mici. „Probabil că preferăm să renunțăm la volume decât să ne bazăm pe reduceri”.



Planurile Dacia nu se opresc aici, în viziunea lui Denis le Vot, CEO al mărcii. În toamna lui 2025 grupul Renault, inclusiv Dacia, își va prezenta noul plan strategic, cu noutăți privind viitoarele modele. Denis le Vot este unul dintre autorii transformării mărcii de la Mioveni, prin lansarea de modele mai bine echipate, mai sofisticate, care reușesc să câștige tot mai mult teren în segmentele în care concurează.


Dacia a reușit să mențină prețul mult mai mic decât concurenții săi, cu toate că a introdus o serie de dotări în premieră pentru marcă, precum scaunele electrice, trapa panoramică sau cruise control inteligent. „Bigster este unul dintre puținele modele cu o platformă care își are originea în segmentul B, care este foarte competitiv la prețuri. Reutilizam o mulțime de active de la Duster. Bigster este construit în aceeași fabrică ca și Duster, dar este o propunere complet diferită. Are 4,6 metri lungime, are mult spațiu pentru genunchi și un portbagaj de 600 de litri.


Șeful Dacia susține că, fără aceste echipamente, clienții n-ar fi atrași de Bigster. Estimările lui le Vot privind vânzările Bigster arată că va fi preferat motorul hibrid și va fi o cerere mai mică pentru tracțiunea 4WD, comparativ cu Duster, care are câte o treime din vânzări pentru fiecare tip de motor GPL, full-hybrid și mild-hibrid. Denis le Vot este foarte mulțumit și de intrarea noului Duster pe piață, chiar dacă este mai scump față de generația anterioară.


„Nu este o surpriză pentru că este același concept, aceleași dimensiuni, dar este Duster 2.0 în privința calității percepute. Avem zeci de mii pe șosele, este foarte vizibil”. Șeful Dacia nu este îngrijorat nici de emisiile de CO2, deși marca românească are motoare ceva mai poluante decât Renault: „Bigster este CO2 friendly, este cu 150 kg mai ușor decât concurența”, spune le Vot, dar confirmă că lansarea viitorului model electric, în 2026, va ajuta atingerea țintelor de emisii.


„Continuăm modernizarea și electrificarea gamei noastre. Vom spune mai mult în a doua jumătate a anului, când vom prezenta noul plan strategic la nivel de grup care va spune mai multe despre ceea ce vom face în următorii ani”, spune Denis le Vot. Managerul mărcii Dacia e confirmat procesul prin care este dezvolat viitorul model complet electric, de mici dimensiuni, în cadrul programului Leap 100, creat de Renault: „Putem dezvolta o mașină în 100 de săptămâni de la „înghețarea conceptului” până la începerea producției.


Reducem varietatea versiunilor pe care le oferim la lansarea mașinii”, spune le Vot, care dă de înțeles că numele noului model nu va fi Spring., ci „va fi o surpriză!”. În uzina din Bursa, nu vor fi produse doar mașini cu sigla Renault, ci și Dacia. Referitor la concurența potențială cu China și cu mașinile cu prețuri mici de acolo, Denis le Vot spune că există multe schimbări de legislație și vamale, pentru a putea defini clar „competitorii”. Șeful Dacia susține că ar trebui introduse un nivel de emisii CO2 pe ciclul de viață al mașinilor, dar și taxe vamale pe mașinile asamblate din kituri.


„Nu există niciun motiv să ne temem, în mod exagerat. Nici țintele de profitabilitate ale Dacia nu sunt în pericol, odată cu lansarea de mașini mai scumpe și, deci, mai costisitoare.” Grupul Renault a fixat o marjă operațională de 15% pentru Dacia, până în 2030. „Dacia nu exista fără Renault”, iar noua platformă CMF-B permite achiziția în comun de piese, la prețuri mai mici. „Probabil că preferăm să renunțăm la volume decât să ne bazăm pe reduceri”.



Share this post

Dacia

nodel electric

preț

concurență

Descopera JOB TV

JOB TV este mai mult decat iti poti imagina. JOB TV este televiziunea ce iti ofera servicii si materiale premium pentru cariera ta!

JOB TV este mai mult decat iti poti imagina. JOB TV este televiziunea ce iti ofera servicii si materiale premium pentru cariera ta!

Descarcă aplicația

GIVE ME JOB

Aplicatia GIVE ME JOB te ajuta sa gasesti instantaneu joburi in zona ta. Uita de procesul obositor de angajare, noi ne ocupam de toata birocratia. Datoria ta este sa fii platit pentru serviciile prestate.

Mii de joburi in zona ta

Mii de joburi in zona ta

Mii de joburi in zona ta

Te angajezi in doar cateva minute

Te angajezi in doar cateva minute

Te angajezi in doar cateva minute

Plata instant

Plata instant

Plata instant

Poza aplicatia GIVE ME JOB
Poza aplicatia GIVE ME JOB
Poza aplicatia GIVE ME JOB
Tombola Romanilor
Tombola Romanilor

Înscrie-te acum LA Tombola RomÂnilor și câștigă!

Nu ratați această oportunitate fantastică de a vă îndeplini toate visele! Aboneaza-te acum și poți fi unul dintre norocoșii câștigători astăzi!

Cumpără bilet acum

Cine suntem?

De ce facem asta?

Cine suntem?

De ce facem asta?

Afla toate motivele ce ne-au determinat sa cream JOB TV. Citeste povestea unor antreprenori de success.

DescoperĂ

Citeste mai mult

Echipa JOB TV
Echipa JOB TV
Echipa JOB TV

Aboneaza-te la newsletter-ul nostru și fii la curent cu ultimele noutăți.

Aboneaza-te la newsletter-ul nostru și fii la curent cu ultimele noutăți.

Noi nu iti vom umple casuta postala cu informații inutile! Aboneaza-te acum la newsletter-ul nostru si vezi in ce directie merge piata fortei de munca din Romania si UE.