Dana Barcan
Editor
marți, 7 noiembrie 2023
De black friday reducerile nu sunt neaparat reduceri
Consiliul Concurenței a constatat că nu se respectă legislația în cadrul companiilor de reduceri, de către comercianții online. În urma unei anchete privind comerțul electronic, în campaniile din anii trecuți, prețul de referință a fost crescut sau menținut artificial.
FOTO: Gds
În urma unei analizei, autoritatea de concurenţă a remarcat faptul că preţul la care se aplică reducerea, adică preţul de referinţă, care apare tăiat este mai mare decât cel prevăzut de lege.
Conform legislaţiei (OG nr. 99/2000), orice comerciant care intenţionează să facă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la un preţ de referinţă, respectiv la cel mai mic preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în ultimele 30 de zile.
Practica de a creşte sau de a menţine artificial preţul de referinţă în cadrul promoţiilor, creează consumatorilor impresia că beneficiază de o reducere mai mare decât este în realitate. Până la urmă consumatorii plătesc un preţ apropiat celui din afara campaniei, ceea ce poate constitui o încălcare a legislaţiei în domeniu.
Autoritatea de concurenţă consideră necesară modificarea cadrului legal, astfel încât fiecare magazin online să aibă obligaţia de a afişa, pentru fiecare produs comercializat, informaţii privind evoluţia preţului de referinţă şi al preţului practicat în ultimele 30 de zile.
Consiliul Concurenţei spune că va colabora cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) în scopul îmbunătăţirii cadrului legal în vederea restabilirii mecanismelor concurenţiale în cadrul campaniilor promoţionale.
Pentru a elimina suspiciunile cu privire la veridicitatea reducerilor aplicate, Consiliul Concurenţei recomandă retailerilor online să pună la dispoziţia clienţilor prin intermediul platformelor proprii un sistem prin care aceştia să poată verifica istoricul de preţ, chiar şi în afara unei obligaţii legale în acest sens.
Clienții trebuie să rămână precauți când cumpără online de black friday. Multe produse reduse nu sunt, în acreastă perioadă, neparat cu prețuri scăzute!
În urma unei analizei, autoritatea de concurenţă a remarcat faptul că preţul la care se aplică reducerea, adică preţul de referinţă, care apare tăiat este mai mare decât cel prevăzut de lege.
Conform legislaţiei (OG nr. 99/2000), orice comerciant care intenţionează să facă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la un preţ de referinţă, respectiv la cel mai mic preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în ultimele 30 de zile.
Practica de a creşte sau de a menţine artificial preţul de referinţă în cadrul promoţiilor, creează consumatorilor impresia că beneficiază de o reducere mai mare decât este în realitate. Până la urmă consumatorii plătesc un preţ apropiat celui din afara campaniei, ceea ce poate constitui o încălcare a legislaţiei în domeniu.
Autoritatea de concurenţă consideră necesară modificarea cadrului legal, astfel încât fiecare magazin online să aibă obligaţia de a afişa, pentru fiecare produs comercializat, informaţii privind evoluţia preţului de referinţă şi al preţului practicat în ultimele 30 de zile.
Consiliul Concurenţei spune că va colabora cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) în scopul îmbunătăţirii cadrului legal în vederea restabilirii mecanismelor concurenţiale în cadrul campaniilor promoţionale.
Pentru a elimina suspiciunile cu privire la veridicitatea reducerilor aplicate, Consiliul Concurenţei recomandă retailerilor online să pună la dispoziţia clienţilor prin intermediul platformelor proprii un sistem prin care aceştia să poată verifica istoricul de preţ, chiar şi în afara unei obligaţii legale în acest sens.
Clienții trebuie să rămână precauți când cumpără online de black friday. Multe produse reduse nu sunt, în acreastă perioadă, neparat cu prețuri scăzute!
În urma unei analizei, autoritatea de concurenţă a remarcat faptul că preţul la care se aplică reducerea, adică preţul de referinţă, care apare tăiat este mai mare decât cel prevăzut de lege.
Conform legislaţiei (OG nr. 99/2000), orice comerciant care intenţionează să facă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la un preţ de referinţă, respectiv la cel mai mic preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în ultimele 30 de zile.
Practica de a creşte sau de a menţine artificial preţul de referinţă în cadrul promoţiilor, creează consumatorilor impresia că beneficiază de o reducere mai mare decât este în realitate. Până la urmă consumatorii plătesc un preţ apropiat celui din afara campaniei, ceea ce poate constitui o încălcare a legislaţiei în domeniu.
Autoritatea de concurenţă consideră necesară modificarea cadrului legal, astfel încât fiecare magazin online să aibă obligaţia de a afişa, pentru fiecare produs comercializat, informaţii privind evoluţia preţului de referinţă şi al preţului practicat în ultimele 30 de zile.
Consiliul Concurenţei spune că va colabora cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) în scopul îmbunătăţirii cadrului legal în vederea restabilirii mecanismelor concurenţiale în cadrul campaniilor promoţionale.
Pentru a elimina suspiciunile cu privire la veridicitatea reducerilor aplicate, Consiliul Concurenţei recomandă retailerilor online să pună la dispoziţia clienţilor prin intermediul platformelor proprii un sistem prin care aceştia să poată verifica istoricul de preţ, chiar şi în afara unei obligaţii legale în acest sens.
Clienții trebuie să rămână precauți când cumpără online de black friday. Multe produse reduse nu sunt, în acreastă perioadă, neparat cu prețuri scăzute!
Share this post
reduceri
concurența
prețuri
produse