Dana Barcan

Editor

miercuri, 16 aprilie 2025

idei grozave de afaceri, dar fara succes

În România, rata de eșec în business se apropie foarte mult de cea din SUA: încă din primul an de la înființare, 20% din firme ajung să eșueze, în primii 5 ani aproape 50% din afaceri se închid, iar după 7 ani, aproximativ 70% din firme ajung la faliment. Lipsa unei strategii clare, a proceselor ce permit delegarea și a controlului financiar trag în jos firmele locale.

FOTO: substantial.ro

Din cauza lucrului în derivă, fără o destinație clară, afacerile antreprenoriale ajung la venituri de 2-3 ori mai mici decât cifrele pe care le-ar putea obține, conform unei analize a consultantului de business Florin Leucă. „Majoritatea antreprenorilor români încă fac afaceri după ureche. Lipsa unei strategii clare, a proceselor care să permită delegarea și a controlului financiar rămân probleme majore. Antreprenorii care nu au o viziune bine definită și fără un plan concret de dezvoltare riscă să își saboteze propriile afaceri.


Din 10 doar 2 antreprenori români au cultură antreprenorială solidă, de aceea în primii ani de activitate multe afaceri ajumg să stagneze sau chiar să dispară. Există și o lipsă de acuratețe în ceea ce privește partea financiar-contabilă: 8 din 10 antreprenori nu țin o evidență clară a costurilor pe care le au de la o lună la alta și în cele mai multe cazuri ajung să scape de sub control costurile sau problemele de cash flow, când deja e prea târziu și se îndreaptă spre insolvență.


Afacerile românești se confruntă cu o serie de probleme cronice, care le frânează creșterea sau le aduc falimentul. De exemplu, investiția inițială este adesea subestimată de antreprenori. Neavând capital suficient, nu reușesc să mai obțină capital în momentul în care epuizează resursele proprii. „De asemenea, antreprenorii nu își fac un plan de afaceri bine pus la punct și nu știu exact unde vor să ajungă.


Din moment ce nu au obiective clare, nu acționează pentru a dezvolta afacerea în mod sănătos. Ar trebui ca niciun aspect din business să nu fie neglijat, fiecare afacere fiind un ecosistem în care fiecare funcție de management are rolul ei vital. Unii antreprenori nu își perfecționează produsul sau serviciul, nu pun accent pe calitate și satisfacția clientului. Iar piața simte acest lucru imediat și reacționează.


Alți antreprenori neglijează procesul de recrutare, motivare și retenție a angajaților, nu angajează oameni potriviți culturii lor organizaționale, care să aibă valorile necesare pentru a lucra acolo. Primul pas pentru a nu mai face business după ureche este ca antreprenorii să se bazeze pe specialiști, să angajeze oameni mai deștepți decât ei în anumite domenii cărora să le poată delega sarcini.


În România, mulți antreprenori sunt prinși în execuție, se implică direct în toate operațiunile, fac micromanagement, fiind captivi în propria afacere, însă această abordare nu este una de creștere sănătoasă și reușită în afaceri”, declară specialistul Florin Leucă. Succesul unei afaceri pe termen lung nu constă doar în a avea o idee grozavă de afaceri, ci în cât de bine reușești să o implementezi.

Din cauza lucrului în derivă, fără o destinație clară, afacerile antreprenoriale ajung la venituri de 2-3 ori mai mici decât cifrele pe care le-ar putea obține, conform unei analize a consultantului de business Florin Leucă. „Majoritatea antreprenorilor români încă fac afaceri după ureche. Lipsa unei strategii clare, a proceselor care să permită delegarea și a controlului financiar rămân probleme majore. Antreprenorii care nu au o viziune bine definită și fără un plan concret de dezvoltare riscă să își saboteze propriile afaceri.


Din 10 doar 2 antreprenori români au cultură antreprenorială solidă, de aceea în primii ani de activitate multe afaceri ajumg să stagneze sau chiar să dispară. Există și o lipsă de acuratețe în ceea ce privește partea financiar-contabilă: 8 din 10 antreprenori nu țin o evidență clară a costurilor pe care le au de la o lună la alta și în cele mai multe cazuri ajung să scape de sub control costurile sau problemele de cash flow, când deja e prea târziu și se îndreaptă spre insolvență.


Afacerile românești se confruntă cu o serie de probleme cronice, care le frânează creșterea sau le aduc falimentul. De exemplu, investiția inițială este adesea subestimată de antreprenori. Neavând capital suficient, nu reușesc să mai obțină capital în momentul în care epuizează resursele proprii. „De asemenea, antreprenorii nu își fac un plan de afaceri bine pus la punct și nu știu exact unde vor să ajungă.


Din moment ce nu au obiective clare, nu acționează pentru a dezvolta afacerea în mod sănătos. Ar trebui ca niciun aspect din business să nu fie neglijat, fiecare afacere fiind un ecosistem în care fiecare funcție de management are rolul ei vital. Unii antreprenori nu își perfecționează produsul sau serviciul, nu pun accent pe calitate și satisfacția clientului. Iar piața simte acest lucru imediat și reacționează.


Alți antreprenori neglijează procesul de recrutare, motivare și retenție a angajaților, nu angajează oameni potriviți culturii lor organizaționale, care să aibă valorile necesare pentru a lucra acolo. Primul pas pentru a nu mai face business după ureche este ca antreprenorii să se bazeze pe specialiști, să angajeze oameni mai deștepți decât ei în anumite domenii cărora să le poată delega sarcini.


În România, mulți antreprenori sunt prinși în execuție, se implică direct în toate operațiunile, fac micromanagement, fiind captivi în propria afacere, însă această abordare nu este una de creștere sănătoasă și reușită în afaceri”, declară specialistul Florin Leucă. Succesul unei afaceri pe termen lung nu constă doar în a avea o idee grozavă de afaceri, ci în cât de bine reușești să o implementezi.

Din cauza lucrului în derivă, fără o destinație clară, afacerile antreprenoriale ajung la venituri de 2-3 ori mai mici decât cifrele pe care le-ar putea obține, conform unei analize a consultantului de business Florin Leucă. „Majoritatea antreprenorilor români încă fac afaceri după ureche. Lipsa unei strategii clare, a proceselor care să permită delegarea și a controlului financiar rămân probleme majore. Antreprenorii care nu au o viziune bine definită și fără un plan concret de dezvoltare riscă să își saboteze propriile afaceri.


Din 10 doar 2 antreprenori români au cultură antreprenorială solidă, de aceea în primii ani de activitate multe afaceri ajumg să stagneze sau chiar să dispară. Există și o lipsă de acuratețe în ceea ce privește partea financiar-contabilă: 8 din 10 antreprenori nu țin o evidență clară a costurilor pe care le au de la o lună la alta și în cele mai multe cazuri ajung să scape de sub control costurile sau problemele de cash flow, când deja e prea târziu și se îndreaptă spre insolvență.


Afacerile românești se confruntă cu o serie de probleme cronice, care le frânează creșterea sau le aduc falimentul. De exemplu, investiția inițială este adesea subestimată de antreprenori. Neavând capital suficient, nu reușesc să mai obțină capital în momentul în care epuizează resursele proprii. „De asemenea, antreprenorii nu își fac un plan de afaceri bine pus la punct și nu știu exact unde vor să ajungă.


Din moment ce nu au obiective clare, nu acționează pentru a dezvolta afacerea în mod sănătos. Ar trebui ca niciun aspect din business să nu fie neglijat, fiecare afacere fiind un ecosistem în care fiecare funcție de management are rolul ei vital. Unii antreprenori nu își perfecționează produsul sau serviciul, nu pun accent pe calitate și satisfacția clientului. Iar piața simte acest lucru imediat și reacționează.


Alți antreprenori neglijează procesul de recrutare, motivare și retenție a angajaților, nu angajează oameni potriviți culturii lor organizaționale, care să aibă valorile necesare pentru a lucra acolo. Primul pas pentru a nu mai face business după ureche este ca antreprenorii să se bazeze pe specialiști, să angajeze oameni mai deștepți decât ei în anumite domenii cărora să le poată delega sarcini.


În România, mulți antreprenori sunt prinși în execuție, se implică direct în toate operațiunile, fac micromanagement, fiind captivi în propria afacere, însă această abordare nu este una de creștere sănătoasă și reușită în afaceri”, declară specialistul Florin Leucă. Succesul unei afaceri pe termen lung nu constă doar în a avea o idee grozavă de afaceri, ci în cât de bine reușești să o implementezi.

Share this post

antreprenori

afaceri

viziune

angajați

Descopera JOB TV

JOB TV este mai mult decat iti poti imagina. JOB TV este televiziunea ce iti ofera servicii si materiale premium pentru cariera ta!

JOB TV este mai mult decat iti poti imagina. JOB TV este televiziunea ce iti ofera servicii si materiale premium pentru cariera ta!

Descarcă aplicația

GIVE ME JOB

Aplicatia GIVE ME JOB te ajuta sa gasesti instantaneu joburi in zona ta. Uita de procesul obositor de angajare, noi ne ocupam de toata birocratia. Datoria ta este sa fii platit pentru serviciile prestate.

Mii de joburi in zona ta

Mii de joburi in zona ta

Mii de joburi in zona ta

Te angajezi in doar cateva minute

Te angajezi in doar cateva minute

Te angajezi in doar cateva minute

Plata instant

Plata instant

Plata instant

Poza aplicatia GIVE ME JOB
Poza aplicatia GIVE ME JOB
Poza aplicatia GIVE ME JOB
Tombola Romanilor
Tombola Romanilor

Înscrie-te acum LA Tombola RomÂnilor și câștigă!

Nu ratați această oportunitate fantastică de a vă îndeplini toate visele! Aboneaza-te acum și poți fi unul dintre norocoșii câștigători astăzi!

Cumpără bilet acum

Cine suntem?

De ce facem asta?

Cine suntem?

De ce facem asta?

Afla toate motivele ce ne-au determinat sa cream JOB TV. Citeste povestea unor antreprenori de success.

DescoperĂ

Citeste mai mult

Echipa JOB TV
Echipa JOB TV
Echipa JOB TV

Aboneaza-te la newsletter-ul nostru și fii la curent cu ultimele noutăți.

Aboneaza-te la newsletter-ul nostru și fii la curent cu ultimele noutăți.

Noi nu iti vom umple casuta postala cu informații inutile! Aboneaza-te acum la newsletter-ul nostru si vezi in ce directie merge piata fortei de munca din Romania si UE.