Dana Barcan
Editor
vineri, 26 iulie 2024
podurile din capitala, periculoase pentru populatie
Cele mai mari poduri din București sunt și cele mai periculoase. Cauza: infiltrațiile, apa curgând din tavan ca la robinet în pasajele Obor, Lujerului și Băneasa. O analiză din 2023 arată că toate au grad maxim de risc de colaps, iar reparațiile încă nu au început. Primăria invocă lipsa banilor, care trebuie să vină de la Guvern. Zilnic trec mii de oameni cu mașini pe sub sau pe deasupra pasajului Obor fără să se gțndească la pericolul care îi pândește.
FOTO: Observator
Infiltrațiile au distrus o parte din pereții interiori, pentru că apa curge continuu. Din această cauză tavanul este și el măcinat. Pasajul Obor a fost încadrat, anul trecut, în clasa maximă de risc din cauza problemelor grave de rezistență. Apa este cel mai mare duşman al construcţiilor, iar dacă aceasta pătrunde pe armătură, afectează structura de rezistenţă. Practic, „ne jucăm cu focul", a declarat Ionuţ Ciurea, director Pro Infrastructura.
"Noi, împreună cu secţia noastră, pentru că nu am avut o altă variantă pentru a întreprinde măsurile necesare, mergem și verificăm periodic starea lor și îndepărtam acele plăci care se desprind", susține Marian Bârgău, director Administraţia Străzilor Bucureşti. Și din alte două poduri cad bucăți: podul Băneasa şi pasajul Lujerului, ambele încadrate tot în clasa 5 din 5 de risc. Conform ultimei analize, pasajul Lujerului are probleme mari la structura de rezistenţă și zilnic cad bucăţi din el.
În fiecare zi trec zeci de mii de maşini plus tramvaie, iar Primăria Capitalei nu a instituit nicio restricţie de trafic până în acest moment. Reprezentantii primăriei promit că ar vrea din primăvară să înceapă reparațiile la pasajele Lujerului, Obor și Băneasa, doar că sunt prea scumpe pentru bugetul local. "Costurile sunt destul de ridicate. Doar la Obor, Lujerului și Băneasa însumează aproximativ 450 de milioane de lei.
Vă daţi seama că pentru bugetul Administrației Străzilor e ceva foarte mult. Aici clar este necesar ajutorul Guvernului pentru a sprijini cumva Primăria Capitalei. Undeva la doi ani de zile cu siguranţă vor dura aceste lucrări", a declarat Marian Bârgău, director Administraţia Străzilor Bucureşti. Mai sunt încă alte 15 poduri şi pasaje din Bucureşti cu gradul 4 de risc, care au nevoie de reparaţii.
Infiltrațiile au distrus o parte din pereții interiori, pentru că apa curge continuu. Din această cauză tavanul este și el măcinat. Pasajul Obor a fost încadrat, anul trecut, în clasa maximă de risc din cauza problemelor grave de rezistență. Apa este cel mai mare duşman al construcţiilor, iar dacă aceasta pătrunde pe armătură, afectează structura de rezistenţă. Practic, „ne jucăm cu focul", a declarat Ionuţ Ciurea, director Pro Infrastructura.
"Noi, împreună cu secţia noastră, pentru că nu am avut o altă variantă pentru a întreprinde măsurile necesare, mergem și verificăm periodic starea lor și îndepărtam acele plăci care se desprind", susține Marian Bârgău, director Administraţia Străzilor Bucureşti. Și din alte două poduri cad bucăți: podul Băneasa şi pasajul Lujerului, ambele încadrate tot în clasa 5 din 5 de risc. Conform ultimei analize, pasajul Lujerului are probleme mari la structura de rezistenţă și zilnic cad bucăţi din el.
În fiecare zi trec zeci de mii de maşini plus tramvaie, iar Primăria Capitalei nu a instituit nicio restricţie de trafic până în acest moment. Reprezentantii primăriei promit că ar vrea din primăvară să înceapă reparațiile la pasajele Lujerului, Obor și Băneasa, doar că sunt prea scumpe pentru bugetul local. "Costurile sunt destul de ridicate. Doar la Obor, Lujerului și Băneasa însumează aproximativ 450 de milioane de lei.
Vă daţi seama că pentru bugetul Administrației Străzilor e ceva foarte mult. Aici clar este necesar ajutorul Guvernului pentru a sprijini cumva Primăria Capitalei. Undeva la doi ani de zile cu siguranţă vor dura aceste lucrări", a declarat Marian Bârgău, director Administraţia Străzilor Bucureşti. Mai sunt încă alte 15 poduri şi pasaje din Bucureşti cu gradul 4 de risc, care au nevoie de reparaţii.
Infiltrațiile au distrus o parte din pereții interiori, pentru că apa curge continuu. Din această cauză tavanul este și el măcinat. Pasajul Obor a fost încadrat, anul trecut, în clasa maximă de risc din cauza problemelor grave de rezistență. Apa este cel mai mare duşman al construcţiilor, iar dacă aceasta pătrunde pe armătură, afectează structura de rezistenţă. Practic, „ne jucăm cu focul", a declarat Ionuţ Ciurea, director Pro Infrastructura.
"Noi, împreună cu secţia noastră, pentru că nu am avut o altă variantă pentru a întreprinde măsurile necesare, mergem și verificăm periodic starea lor și îndepărtam acele plăci care se desprind", susține Marian Bârgău, director Administraţia Străzilor Bucureşti. Și din alte două poduri cad bucăți: podul Băneasa şi pasajul Lujerului, ambele încadrate tot în clasa 5 din 5 de risc. Conform ultimei analize, pasajul Lujerului are probleme mari la structura de rezistenţă și zilnic cad bucăţi din el.
În fiecare zi trec zeci de mii de maşini plus tramvaie, iar Primăria Capitalei nu a instituit nicio restricţie de trafic până în acest moment. Reprezentantii primăriei promit că ar vrea din primăvară să înceapă reparațiile la pasajele Lujerului, Obor și Băneasa, doar că sunt prea scumpe pentru bugetul local. "Costurile sunt destul de ridicate. Doar la Obor, Lujerului și Băneasa însumează aproximativ 450 de milioane de lei.
Vă daţi seama că pentru bugetul Administrației Străzilor e ceva foarte mult. Aici clar este necesar ajutorul Guvernului pentru a sprijini cumva Primăria Capitalei. Undeva la doi ani de zile cu siguranţă vor dura aceste lucrări", a declarat Marian Bârgău, director Administraţia Străzilor Bucureşti. Mai sunt încă alte 15 poduri şi pasaje din Bucureşti cu gradul 4 de risc, care au nevoie de reparaţii.
Share this post
poduri București
infiltrații
buget
Primăria Capitalei