
Dana Barcan
Editor
miercuri, 5 martie 2025
programul rabla, amanat pentru mai
Lna mai a fost stabiliă pentru startul Programului Rabla 2025, datorită întârzierilor de plată de până acum, fiind nevoie de timp pentru pregătirea noilor ghiduri și condiții de racordare din industria auto. În Programul Rabla 2025, pentru un vehicul electric se va putea acorda suma de 7.500 de euro. Programul are întârzieri datorită legislației care trebuie refăcută, odată cu modificările substanțiale decise de ministrul Mediului, iar bugetul programului va trebui să fie aprobat de Ministerul de Finanțe.



FOTO: DailyBusiness
Sunt anunțate modificări precum eliminarea mașinilor cu motoare diesel, unificarea celor două programe, Clasic și Plus, într-unul singur, modificarea condițiilor și limitelor de emisii pentru care se vor acorda tichete, dar și o majorare a valorii tichetelor pentru vehiculele hibride și electrice. „Suma agreată în discuțiile de până acum este undeva între 7.000 – 7.500 de euro, ceva mai redusă față de propunerea făcută de industria auto, de 8.500 de euro, decizia finală fiind a celor de la minister”, susține reprezentantul unui importator auto pentru Profit.ro.
Actele normative care vor reglementa Programul Rabla 2025 vor fi puse în dezbatere publică, procedura legală fiind obligatorie și va dura 30 de zile. Deci această etapă ar putea fi încheiată, abia în luna aprilie, după care, în lmai vor fi aprobate în guvern și apoi vor intra în vigoare. Momentan industria auto așteaptă cu nerăbdare un nou Program Rabla, care va stabili noile condiții de subvenționare a achiziției de vehicule nepoluante.
Reprezentanții Dacia declaraseră anterior că întârzierile și indeciziile în privința Rabla fac mai rău decât dacă s-ar anunța că Rabla nu mai există: „Nimeni nu mai cumpără mașini, dacă oamenii stau în așteptare pentru că știu că va veni o subvenție”, a spus recent Mihai Bordeanu, director general al Dacia în România, acesta subliniind că o amânare nu face bine pieței auto.
Companiile auto din România au transmis, prin intermediul APIA, o propunere către Guvern pentru o valoare de 8.500 de euro a tichetului Rabla acordat vehiculelor electrice, în 2025. Acesta ar urma să scadă la 7.500 în 2026 și la sume mai mici în anii următori, subvenția ajungând să fie eliminată în 2030.
Sunt anunțate modificări precum eliminarea mașinilor cu motoare diesel, unificarea celor două programe, Clasic și Plus, într-unul singur, modificarea condițiilor și limitelor de emisii pentru care se vor acorda tichete, dar și o majorare a valorii tichetelor pentru vehiculele hibride și electrice. „Suma agreată în discuțiile de până acum este undeva între 7.000 – 7.500 de euro, ceva mai redusă față de propunerea făcută de industria auto, de 8.500 de euro, decizia finală fiind a celor de la minister”, susține reprezentantul unui importator auto pentru Profit.ro.
Actele normative care vor reglementa Programul Rabla 2025 vor fi puse în dezbatere publică, procedura legală fiind obligatorie și va dura 30 de zile. Deci această etapă ar putea fi încheiată, abia în luna aprilie, după care, în lmai vor fi aprobate în guvern și apoi vor intra în vigoare. Momentan industria auto așteaptă cu nerăbdare un nou Program Rabla, care va stabili noile condiții de subvenționare a achiziției de vehicule nepoluante.
Reprezentanții Dacia declaraseră anterior că întârzierile și indeciziile în privința Rabla fac mai rău decât dacă s-ar anunța că Rabla nu mai există: „Nimeni nu mai cumpără mașini, dacă oamenii stau în așteptare pentru că știu că va veni o subvenție”, a spus recent Mihai Bordeanu, director general al Dacia în România, acesta subliniind că o amânare nu face bine pieței auto.
Companiile auto din România au transmis, prin intermediul APIA, o propunere către Guvern pentru o valoare de 8.500 de euro a tichetului Rabla acordat vehiculelor electrice, în 2025. Acesta ar urma să scadă la 7.500 în 2026 și la sume mai mici în anii următori, subvenția ajungând să fie eliminată în 2030.
Sunt anunțate modificări precum eliminarea mașinilor cu motoare diesel, unificarea celor două programe, Clasic și Plus, într-unul singur, modificarea condițiilor și limitelor de emisii pentru care se vor acorda tichete, dar și o majorare a valorii tichetelor pentru vehiculele hibride și electrice. „Suma agreată în discuțiile de până acum este undeva între 7.000 – 7.500 de euro, ceva mai redusă față de propunerea făcută de industria auto, de 8.500 de euro, decizia finală fiind a celor de la minister”, susține reprezentantul unui importator auto pentru Profit.ro.
Actele normative care vor reglementa Programul Rabla 2025 vor fi puse în dezbatere publică, procedura legală fiind obligatorie și va dura 30 de zile. Deci această etapă ar putea fi încheiată, abia în luna aprilie, după care, în lmai vor fi aprobate în guvern și apoi vor intra în vigoare. Momentan industria auto așteaptă cu nerăbdare un nou Program Rabla, care va stabili noile condiții de subvenționare a achiziției de vehicule nepoluante.
Reprezentanții Dacia declaraseră anterior că întârzierile și indeciziile în privința Rabla fac mai rău decât dacă s-ar anunța că Rabla nu mai există: „Nimeni nu mai cumpără mașini, dacă oamenii stau în așteptare pentru că știu că va veni o subvenție”, a spus recent Mihai Bordeanu, director general al Dacia în România, acesta subliniind că o amânare nu face bine pieței auto.
Companiile auto din România au transmis, prin intermediul APIA, o propunere către Guvern pentru o valoare de 8.500 de euro a tichetului Rabla acordat vehiculelor electrice, în 2025. Acesta ar urma să scadă la 7.500 în 2026 și la sume mai mici în anii următori, subvenția ajungând să fie eliminată în 2030.
Share this post
Program Rabla
Ministerul mediului
luna mai
vehicule electrice