Dana Barcan
Editor
sâmbătă, 16 martie 2024
salariul, afisat in anuntul de angajare
Viitorii angajaţi vor ști cât este salariul, pentru jobul vizat, încă dinainte de interviu. Firmele ar putea avea obligativitatea să-l afişeze în anunţurile postate penttu recrutare. Momentan, cei aflați în căutarea unui job se confruntă cu situația de a nu cunoaște salariul pentru jobul afișat.
FOTO: Redețteptarea
Afișarea salariului în anunțul de angajare ar atrage cu 40% mai multe aplicări. Mai concret, în curând, o directivă europeană va schimba total lucrurile. Angajaţii vor şti suma pe care o vor primi pentru jobul căutat încă dinainte de interviu, doar din simpla citire a anunţului de recrutare.
Cele mai multe joburi cu salariul afișat în acest moment sunt construcţii, transporturi sau turism. Aceasta pentru că, susțin specialiştii, există foarte multe anunţuri scoase și neocupate, pe platformele de recrutare. La noi în țară, pe o astfel de platformă foarte populară există aproximativ 25.000 de anunţuri de angajare.
Dintre acestea, 9.000 sunt cu salariul la vedere, iar cele mai multe se regasesc în Horeca sau în servicii, unde salariul mediu este între 3.500 şi 3.800 de lei. Mai sunt și alte domenii care au apelat la această metodă pentru a atrage tot mai mulţi candidaţi: PR-ul, Marketingul sau IT-ul.
În acest sens există o directivă europeană care i-ar constrânge pe angajatorii cu peste 2.500 de angajaţi să facă publice salariile lor odată pe an, dacă aceștia au sub 2.500 de angajaţi odată la 3 ani. Secretizarea salariului, în România, este afișat în Codul Muncii. Deci nouă ne-ar fi foarte greu să ne adaptăm la aceste măsuri, iar specialiştii în HR, din companii, încearcă să-și obişnuiască atât angajatorii, cât şi potenţialii angajaţi cu această metodă. În acest mod se va schimba puţin dinamica pe piaţa muncii şi va aduce foarte multe provocări.
Afișarea salariului în anunțul de angajare ar atrage cu 40% mai multe aplicări. Mai concret, în curând, o directivă europeană va schimba total lucrurile. Angajaţii vor şti suma pe care o vor primi pentru jobul căutat încă dinainte de interviu, doar din simpla citire a anunţului de recrutare.
Cele mai multe joburi cu salariul afișat în acest moment sunt construcţii, transporturi sau turism. Aceasta pentru că, susțin specialiştii, există foarte multe anunţuri scoase și neocupate, pe platformele de recrutare. La noi în țară, pe o astfel de platformă foarte populară există aproximativ 25.000 de anunţuri de angajare.
Dintre acestea, 9.000 sunt cu salariul la vedere, iar cele mai multe se regasesc în Horeca sau în servicii, unde salariul mediu este între 3.500 şi 3.800 de lei. Mai sunt și alte domenii care au apelat la această metodă pentru a atrage tot mai mulţi candidaţi: PR-ul, Marketingul sau IT-ul.
În acest sens există o directivă europeană care i-ar constrânge pe angajatorii cu peste 2.500 de angajaţi să facă publice salariile lor odată pe an, dacă aceștia au sub 2.500 de angajaţi odată la 3 ani. Secretizarea salariului, în România, este afișat în Codul Muncii. Deci nouă ne-ar fi foarte greu să ne adaptăm la aceste măsuri, iar specialiştii în HR, din companii, încearcă să-și obişnuiască atât angajatorii, cât şi potenţialii angajaţi cu această metodă. În acest mod se va schimba puţin dinamica pe piaţa muncii şi va aduce foarte multe provocări.
Afișarea salariului în anunțul de angajare ar atrage cu 40% mai multe aplicări. Mai concret, în curând, o directivă europeană va schimba total lucrurile. Angajaţii vor şti suma pe care o vor primi pentru jobul căutat încă dinainte de interviu, doar din simpla citire a anunţului de recrutare.
Cele mai multe joburi cu salariul afișat în acest moment sunt construcţii, transporturi sau turism. Aceasta pentru că, susțin specialiştii, există foarte multe anunţuri scoase și neocupate, pe platformele de recrutare. La noi în țară, pe o astfel de platformă foarte populară există aproximativ 25.000 de anunţuri de angajare.
Dintre acestea, 9.000 sunt cu salariul la vedere, iar cele mai multe se regasesc în Horeca sau în servicii, unde salariul mediu este între 3.500 şi 3.800 de lei. Mai sunt și alte domenii care au apelat la această metodă pentru a atrage tot mai mulţi candidaţi: PR-ul, Marketingul sau IT-ul.
În acest sens există o directivă europeană care i-ar constrânge pe angajatorii cu peste 2.500 de angajaţi să facă publice salariile lor odată pe an, dacă aceștia au sub 2.500 de angajaţi odată la 3 ani. Secretizarea salariului, în România, este afișat în Codul Muncii. Deci nouă ne-ar fi foarte greu să ne adaptăm la aceste măsuri, iar specialiştii în HR, din companii, încearcă să-și obişnuiască atât angajatorii, cât şi potenţialii angajaţi cu această metodă. În acest mod se va schimba puţin dinamica pe piaţa muncii şi va aduce foarte multe provocări.
Share this post
angajați
salariu
anunțuri
joburi