Dana Barcan
Editor
marți, 19 decembrie 2023
trenuri electrice de lung parcurs, in romania
Contractul de achiziție pentru trenuri electrice interregionale a fost semnat de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară și producătorul polonez PESA, la Ministerul Transporturilor. În contract este specificată achiziția a 20 rame electrice de lung parcurs și poate fi suplimentat cu încă nouă rame. Compania PESA produce trenuri și tramvaie, iar vehiculele sale sunt utilizate în 11 țări, inclusiv Germania, Italia, Cehia, Rusia și Belarus.
FOTO: Gds
Termenul de livrare este de 24 de luni de la semnarea contractului. Trenurile electrice au în componență trei vagoane și dețin 191 de locuri pe scaune. Pesa (Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz) este una dintre cele mai cunoscute companii europene producătoare de trenuri, dar și de tramvaie.
Compania PESA a câștigat contracte mari în Germania și a livrat chiar și în Kazahstan. Cu 4.000 de angajați, uzinele poloneze din Bydgoszcz și Mińsk Mazowiecki au relații comerciale cu 1.500 de furnizori. Tramvaiele companiei circulă în orașe precum Craiova, Varșovia, Kiev, Sofia și Moscova.
Trenurile sale sunt folosite de companii ca Deutsche Bahn, Trenitalia, Ceske Drahy, PKP și Belarusian Railways. În ce privește confortului pasagerilor, trenurile dispun de sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, o zonă bar/bistro, o zonă pentru călători cu dizabilități, precum și de o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat, conform ARF.
În ocntract este specificată și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de a suplimenta, prin act adițional comanda inițială. Astfel, se poate ajunge la o achiziție de 29 de unități, cu o perioadă de mentenanță de 30 de ani. Furnizorul va asigura și servicii de instruire a personalului în exploatarea, operarea trenurilor și utilizarea aplicațiilor software. Valoarea totală a proiectului este de 1.106.400.000,00 lei, fără TVA (223.799.987,87 euro).
Finanțarea proiectului este asigurată din Planul Național de Redresare și Reziliență, „Componenta 4 – Transport durabil" și de la bugetul de stat. Trenurile achiziţionate de către ARF se pun la dispoziţia operatorilor de transport feroviar de călători în cadrul CSP 2022-2032. Acestea vor conecta multe zone din România și vor circula pe următoarele rute:
Cluj Napoca - Sighișoara - Brașov;
Cluj Napoca - Alba lulia – Simeria - Târgu Jiu - Craiova;
Brașov - Ploiești - Buzău - Focșani – Bacău – Pașcani -Iași/Suceava;
Galați - Mărășești - Bacău - Pașcani – lași/Suceava;
Galați - Brăila - Făurei – Fetești - Constanța (Mangalia);
(Mangalia) - Constanța - Fetești - Brăila – Mărășești - Bacău - Pașcani - Iași/Suceava;
(Giurgiu) - București - Ciulnița – Călărași
Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj Napoca – Oradea și Craiova – Calafat, serviciile se vor extinde, după finalizarea electrificării și pe următoarele rute: Oradea - Cluj Napoca - Sighișoara - Brașov și Cluj Napoca - Alba lulia – Simeria - Târgu Jiu - Craiova – Calafat.
Termenul de livrare este de 24 de luni de la semnarea contractului. Trenurile electrice au în componență trei vagoane și dețin 191 de locuri pe scaune. Pesa (Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz) este una dintre cele mai cunoscute companii europene producătoare de trenuri, dar și de tramvaie.
Compania PESA a câștigat contracte mari în Germania și a livrat chiar și în Kazahstan. Cu 4.000 de angajați, uzinele poloneze din Bydgoszcz și Mińsk Mazowiecki au relații comerciale cu 1.500 de furnizori. Tramvaiele companiei circulă în orașe precum Craiova, Varșovia, Kiev, Sofia și Moscova.
Trenurile sale sunt folosite de companii ca Deutsche Bahn, Trenitalia, Ceske Drahy, PKP și Belarusian Railways. În ce privește confortului pasagerilor, trenurile dispun de sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, o zonă bar/bistro, o zonă pentru călători cu dizabilități, precum și de o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat, conform ARF.
În ocntract este specificată și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de a suplimenta, prin act adițional comanda inițială. Astfel, se poate ajunge la o achiziție de 29 de unități, cu o perioadă de mentenanță de 30 de ani. Furnizorul va asigura și servicii de instruire a personalului în exploatarea, operarea trenurilor și utilizarea aplicațiilor software. Valoarea totală a proiectului este de 1.106.400.000,00 lei, fără TVA (223.799.987,87 euro).
Finanțarea proiectului este asigurată din Planul Național de Redresare și Reziliență, „Componenta 4 – Transport durabil" și de la bugetul de stat. Trenurile achiziţionate de către ARF se pun la dispoziţia operatorilor de transport feroviar de călători în cadrul CSP 2022-2032. Acestea vor conecta multe zone din România și vor circula pe următoarele rute:
Cluj Napoca - Sighișoara - Brașov;
Cluj Napoca - Alba lulia – Simeria - Târgu Jiu - Craiova;
Brașov - Ploiești - Buzău - Focșani – Bacău – Pașcani -Iași/Suceava;
Galați - Mărășești - Bacău - Pașcani – lași/Suceava;
Galați - Brăila - Făurei – Fetești - Constanța (Mangalia);
(Mangalia) - Constanța - Fetești - Brăila – Mărășești - Bacău - Pașcani - Iași/Suceava;
(Giurgiu) - București - Ciulnița – Călărași
Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj Napoca – Oradea și Craiova – Calafat, serviciile se vor extinde, după finalizarea electrificării și pe următoarele rute: Oradea - Cluj Napoca - Sighișoara - Brașov și Cluj Napoca - Alba lulia – Simeria - Târgu Jiu - Craiova – Calafat.
Termenul de livrare este de 24 de luni de la semnarea contractului. Trenurile electrice au în componență trei vagoane și dețin 191 de locuri pe scaune. Pesa (Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz) este una dintre cele mai cunoscute companii europene producătoare de trenuri, dar și de tramvaie.
Compania PESA a câștigat contracte mari în Germania și a livrat chiar și în Kazahstan. Cu 4.000 de angajați, uzinele poloneze din Bydgoszcz și Mińsk Mazowiecki au relații comerciale cu 1.500 de furnizori. Tramvaiele companiei circulă în orașe precum Craiova, Varșovia, Kiev, Sofia și Moscova.
Trenurile sale sunt folosite de companii ca Deutsche Bahn, Trenitalia, Ceske Drahy, PKP și Belarusian Railways. În ce privește confortului pasagerilor, trenurile dispun de sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, o zonă bar/bistro, o zonă pentru călători cu dizabilități, precum și de o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat, conform ARF.
În ocntract este specificată și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de a suplimenta, prin act adițional comanda inițială. Astfel, se poate ajunge la o achiziție de 29 de unități, cu o perioadă de mentenanță de 30 de ani. Furnizorul va asigura și servicii de instruire a personalului în exploatarea, operarea trenurilor și utilizarea aplicațiilor software. Valoarea totală a proiectului este de 1.106.400.000,00 lei, fără TVA (223.799.987,87 euro).
Finanțarea proiectului este asigurată din Planul Național de Redresare și Reziliență, „Componenta 4 – Transport durabil" și de la bugetul de stat. Trenurile achiziţionate de către ARF se pun la dispoziţia operatorilor de transport feroviar de călători în cadrul CSP 2022-2032. Acestea vor conecta multe zone din România și vor circula pe următoarele rute:
Cluj Napoca - Sighișoara - Brașov;
Cluj Napoca - Alba lulia – Simeria - Târgu Jiu - Craiova;
Brașov - Ploiești - Buzău - Focșani – Bacău – Pașcani -Iași/Suceava;
Galați - Mărășești - Bacău - Pașcani – lași/Suceava;
Galați - Brăila - Făurei – Fetești - Constanța (Mangalia);
(Mangalia) - Constanța - Fetești - Brăila – Mărășești - Bacău - Pașcani - Iași/Suceava;
(Giurgiu) - București - Ciulnița – Călărași
Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj Napoca – Oradea și Craiova – Calafat, serviciile se vor extinde, după finalizarea electrificării și pe următoarele rute: Oradea - Cluj Napoca - Sighișoara - Brașov și Cluj Napoca - Alba lulia – Simeria - Târgu Jiu - Craiova – Calafat.
Share this post
trenuri electrice
rute
achiziție
contract