Dana Barcan

Editor

marți, 19 decembrie 2023

trenuri electrice de lung parcurs, in romania

Contractul de achiziție pentru trenuri electrice interregionale a fost semnat de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară și producătorul polonez PESA, la Ministerul Transporturilor. În contract este specificată achiziția a 20 rame electrice de lung parcurs și poate fi suplimentat cu încă nouă rame. Compania PESA produce trenuri și tramvaie, iar vehiculele sale sunt utilizate în 11 țări, inclusiv Germania, Italia, Cehia, Rusia și Belarus.


FOTO: Gds

Termenul de livrare este de 24 de luni de la semnarea contractului. Trenurile electrice au în componență trei vagoane și dețin 191 de locuri pe scaune. Pesa (Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz) este una dintre cele mai cunoscute companii europene producătoare de trenuri, dar și de tramvaie.


Compania PESA a câștigat contracte mari în Germania și a livrat chiar și în Kazahstan. Cu 4.000 de angajați, uzinele poloneze din Bydgoszcz și Mińsk Mazowiecki au relații comerciale cu 1.500 de furnizori. Tramvaiele companiei circulă în orașe precum Craiova, Varșovia, Kiev, Sofia și Moscova.


Trenurile sale sunt folosite de companii ca Deutsche Bahn, Trenitalia, Ceske Drahy, PKP și Belarusian Railways. În ce privește confortului pasagerilor, trenurile dispun de sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, o zonă bar/bistro, o zonă pentru călători cu dizabilități, precum și de o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat, conform ARF.


În ocntract este specificată și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de a suplimenta, prin act adițional comanda inițială. Astfel, se poate ajunge la o achiziție de 29 de unități, cu o perioadă de mentenanță de 30 de ani. Furnizorul va asigura și servicii de instruire a personalului în exploatarea, operarea trenurilor și utilizarea aplicațiilor software. Valoarea totală a proiectului este de 1.106.400.000,00 lei, fără TVA (223.799.987,87 euro).


Finanțarea proiectului este asigurată din Planul Național de Redresare și Reziliență, „Componenta 4 – Transport durabil" și de la bugetul de stat. Trenurile achiziţionate de către ARF se pun la dispoziţia operatorilor de transport feroviar de călători în cadrul CSP 2022-2032. Acestea vor conecta multe zone din România și vor circula pe următoarele rute:


  • Cluj Napoca - Sighișoara - Brașov;

  • Cluj Napoca - Alba lulia – Simeria - Târgu Jiu - Craiova;

  • Brașov - Ploiești - Buzău - Focșani – Bacău – Pașcani -Iași/Suceava;

  • Galați - Mărășești - Bacău - Pașcani – lași/Suceava;

  • Galați - Brăila - Făurei – Fetești - Constanța (Mangalia);

  • (Mangalia) - Constanța - Fetești - Brăila – Mărășești - Bacău - Pașcani - Iași/Suceava;

  • (Giurgiu) - București - Ciulnița – Călărași


    Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj Napoca – Oradea și Craiova – Calafat, serviciile se vor extinde, după finalizarea electrificării și pe următoarele rute: Oradea - Cluj Napoca - Sighișoara - Brașov și Cluj Napoca - Alba lulia – Simeria - Târgu Jiu - Craiova – Calafat.

Termenul de livrare este de 24 de luni de la semnarea contractului. Trenurile electrice au în componență trei vagoane și dețin 191 de locuri pe scaune. Pesa (Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz) este una dintre cele mai cunoscute companii europene producătoare de trenuri, dar și de tramvaie.


Compania PESA a câștigat contracte mari în Germania și a livrat chiar și în Kazahstan. Cu 4.000 de angajați, uzinele poloneze din Bydgoszcz și Mińsk Mazowiecki au relații comerciale cu 1.500 de furnizori. Tramvaiele companiei circulă în orașe precum Craiova, Varșovia, Kiev, Sofia și Moscova.


Trenurile sale sunt folosite de companii ca Deutsche Bahn, Trenitalia, Ceske Drahy, PKP și Belarusian Railways. În ce privește confortului pasagerilor, trenurile dispun de sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, o zonă bar/bistro, o zonă pentru călători cu dizabilități, precum și de o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat, conform ARF.


În ocntract este specificată și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de a suplimenta, prin act adițional comanda inițială. Astfel, se poate ajunge la o achiziție de 29 de unități, cu o perioadă de mentenanță de 30 de ani. Furnizorul va asigura și servicii de instruire a personalului în exploatarea, operarea trenurilor și utilizarea aplicațiilor software. Valoarea totală a proiectului este de 1.106.400.000,00 lei, fără TVA (223.799.987,87 euro).


Finanțarea proiectului este asigurată din Planul Național de Redresare și Reziliență, „Componenta 4 – Transport durabil" și de la bugetul de stat. Trenurile achiziţionate de către ARF se pun la dispoziţia operatorilor de transport feroviar de călători în cadrul CSP 2022-2032. Acestea vor conecta multe zone din România și vor circula pe următoarele rute:


  • Cluj Napoca - Sighișoara - Brașov;

  • Cluj Napoca - Alba lulia – Simeria - Târgu Jiu - Craiova;

  • Brașov - Ploiești - Buzău - Focșani – Bacău – Pașcani -Iași/Suceava;

  • Galați - Mărășești - Bacău - Pașcani – lași/Suceava;

  • Galați - Brăila - Făurei – Fetești - Constanța (Mangalia);

  • (Mangalia) - Constanța - Fetești - Brăila – Mărășești - Bacău - Pașcani - Iași/Suceava;

  • (Giurgiu) - București - Ciulnița – Călărași


    Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj Napoca – Oradea și Craiova – Calafat, serviciile se vor extinde, după finalizarea electrificării și pe următoarele rute: Oradea - Cluj Napoca - Sighișoara - Brașov și Cluj Napoca - Alba lulia – Simeria - Târgu Jiu - Craiova – Calafat.

Termenul de livrare este de 24 de luni de la semnarea contractului. Trenurile electrice au în componență trei vagoane și dețin 191 de locuri pe scaune. Pesa (Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz) este una dintre cele mai cunoscute companii europene producătoare de trenuri, dar și de tramvaie.


Compania PESA a câștigat contracte mari în Germania și a livrat chiar și în Kazahstan. Cu 4.000 de angajați, uzinele poloneze din Bydgoszcz și Mińsk Mazowiecki au relații comerciale cu 1.500 de furnizori. Tramvaiele companiei circulă în orașe precum Craiova, Varșovia, Kiev, Sofia și Moscova.


Trenurile sale sunt folosite de companii ca Deutsche Bahn, Trenitalia, Ceske Drahy, PKP și Belarusian Railways. În ce privește confortului pasagerilor, trenurile dispun de sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, o zonă bar/bistro, o zonă pentru călători cu dizabilități, precum și de o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat, conform ARF.


În ocntract este specificată și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de a suplimenta, prin act adițional comanda inițială. Astfel, se poate ajunge la o achiziție de 29 de unități, cu o perioadă de mentenanță de 30 de ani. Furnizorul va asigura și servicii de instruire a personalului în exploatarea, operarea trenurilor și utilizarea aplicațiilor software. Valoarea totală a proiectului este de 1.106.400.000,00 lei, fără TVA (223.799.987,87 euro).


Finanțarea proiectului este asigurată din Planul Național de Redresare și Reziliență, „Componenta 4 – Transport durabil" și de la bugetul de stat. Trenurile achiziţionate de către ARF se pun la dispoziţia operatorilor de transport feroviar de călători în cadrul CSP 2022-2032. Acestea vor conecta multe zone din România și vor circula pe următoarele rute:


  • Cluj Napoca - Sighișoara - Brașov;

  • Cluj Napoca - Alba lulia – Simeria - Târgu Jiu - Craiova;

  • Brașov - Ploiești - Buzău - Focșani – Bacău – Pașcani -Iași/Suceava;

  • Galați - Mărășești - Bacău - Pașcani – lași/Suceava;

  • Galați - Brăila - Făurei – Fetești - Constanța (Mangalia);

  • (Mangalia) - Constanța - Fetești - Brăila – Mărășești - Bacău - Pașcani - Iași/Suceava;

  • (Giurgiu) - București - Ciulnița – Călărași


    Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj Napoca – Oradea și Craiova – Calafat, serviciile se vor extinde, după finalizarea electrificării și pe următoarele rute: Oradea - Cluj Napoca - Sighișoara - Brașov și Cluj Napoca - Alba lulia – Simeria - Târgu Jiu - Craiova – Calafat.

Share this post

trenuri electrice

rute

achiziție

contract

Descopera JOB TV

JOB TV este mai mult decat iti poti imagina. JOB TV este televiziunea ce iti ofera servicii si materiale premium pentru cariera ta!

JOB TV este mai mult decat iti poti imagina. JOB TV este televiziunea ce iti ofera servicii si materiale premium pentru cariera ta!

Descarcă aplicația

GIVE ME JOB

Aplicatia GIVE ME JOB te ajuta sa gasesti instantaneu joburi in zona ta. Uita de procesul obositor de angajare, noi ne ocupam de toata birocratia. Datoria ta este sa fii platit pentru serviciile prestate.

Mii de joburi in zona ta

Mii de joburi in zona ta

Mii de joburi in zona ta

Te angajezi in doar cateva minute

Te angajezi in doar cateva minute

Te angajezi in doar cateva minute

Plata instant

Plata instant

Plata instant

Poza aplicatia GIVE ME JOB
Poza aplicatia GIVE ME JOB
Poza aplicatia GIVE ME JOB
Tombola Romanilor
Tombola Romanilor

Înscrie-te acum LA Tombola RomÂnilor și câștigă!

Nu ratați această oportunitate fantastică de a vă îndeplini toate visele! Aboneaza-te acum și poți fi unul dintre norocoșii câștigători astăzi!

Cumpără bilet acum

Cine suntem?

De ce facem asta?

Cine suntem?

De ce facem asta?

Afla toate motivele ce ne-au determinat sa cream JOB TV. Citeste povestea unor antreprenori de success.

DescoperĂ

Citeste mai mult

Echipa JOB TV
Echipa JOB TV
Echipa JOB TV

Aboneaza-te la newsletter-ul nostru și fii la curent cu ultimele noutăți.

Aboneaza-te la newsletter-ul nostru și fii la curent cu ultimele noutăți.

Noi nu iti vom umple casuta postala cu informații inutile! Aboneaza-te acum la newsletter-ul nostru si vezi in ce directie merge piata fortei de munca din Romania si UE.